Etiketter

måndag 11 april 2011

Utmaning dag 08 Låt som påminner om ett speciellt tillfälle.

Sommaren 1995 i minibussen hem från roddtävling i Avesta. Jag och M hade väl varit ihop i ett par månader (narturligtvis satt vi nästan på varandra) HRS hade tagit storslam på tävlingarna och det var svensk sommar när den är som bäst. Så stämningen var verkligen på topp. Den här låten spelades och det är ett av mina härligaste minnen från roddtiden. Inte tack vare, utan trots den här låten:). Vet inte varför jag minns den från resan, men jag påminns av ett fantastiskt varmt minne när jag hör den.



Kommer även ihåg en frustrerad ledare, som när vi kommer till Gränna måste stanna för att släppa ut en av oss ungdomar för att kissa när han tävlat mot en gammal kärring i en Golf i ett par timmars bilresande, så när han äntligen kommit förbi (med tungt lastad minibuss och båttrailer) var han allt annat än glad.

3 kommentarer:

  1. Jag hatar Per Gessle. Hatar. Och jag avskyr Gyllene tider. Uäääk.

    SvaraRadera
  2. Här har vi exakt samma åsikt

    SvaraRadera
  3. Gessle är ett geni. Låtskrivarmässigt. Men ingen artist som jag hyser i mina skivhyllor precis...

    SvaraRadera