Etiketter

tisdag 5 april 2011

Utmaning dag 02 - Hat låt

Den här kategorin innehåller ofantligt många låtar. Jag har valt en som är represenativt för vad jag avskyr.

Folkligt, Smörigt, Själlöst, "Hits for kidsigt", radio rix potential. Snygga killar som får låtar av den typ som är ovan som de skall framföra och som folk gillar mest för att den som framför låten är snygg och inte för att låten är speciellt bra.
Lägg därtill låtar där sångaren kör med samma koregrafi varje gång låten framförs också. Som vår käre allsångsledare ovan, bredbent så det förslår och lite vaggande från sida till sida. Tyvärr så har media en förkärlek till sådana här artister som gör att livet blir rätt outhärdligt.
Detta är skall också sägas ett kvinnligt fenomen. Jag kan inte komma på en kvinnlig motsvarighet till EMD, Eric Saade, Idol Ola, NKOTB, BoyZone med mera. Visst finns det mängder med tjejer som är snygga och får vara med i rampljuset för att de ser bra ut. Men då är det fortfarande inte det manliga könet som gillar dem.

3 kommentarer:

  1. Den där videon är ju en höjdare! Inte för Semmelröv, utan tjejen som dansar i rullstol. Vad tänkte producenterna där? Alltså jag fattar att tjejen älskar honom över allt annat, men hon görs ju till åtlöje genom sina piruetter med rullstolen. Lyteskomik på absolut högsta nivån.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag älskar både Mumsmums och Cara Mia. Såklart. (Däremot tar jag avstånd både från kungafamiljen och deras sätt att göra handikappsrörelsen en björntjänst med hennes fond) :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att Måns skall äras för framförandet, han hade kunnat ta billiga poäng genom att sjunga direkt till tjejen eller åtminstone skänkt henne en blick under framförandet. Men det gör han inte, han kör fullt ut och solar sig i uppmärksamheten och mest tycker att hon är ivägen.

    SvaraRadera