Etiketter

lördag 9 april 2011

Återigen detta Sator

Det får bli ännu ett inlägg om senvinterns favoriter här hemma. Jag var ju med kompisen i Tranås och lyssnade på bandet igår och det var ta mig den ännu bättre en vad jag hade hoppats på.  En snabb resumé.
Vi kommer dit strax efter nio och hamnar i en sådan där hopplöst onödig kö där man står i en halvtimme och väntar på att få komma in trots att stället inte på långa vägar är fullt.
Sedan vill polarn spela black jack, jag övertalar honom att om han ligger 150 spänn + så slutar han spela och köper en sator tröja. Det slutar med att han vinner ihop en tröja till oss var.
Sedan drar förbandet igång Filled with hate och namnet var verkligen passande. Ett gäng gubbar på 50+ som stod och skrek och spelade alldeles för snabbt på sina instrument. När de slutade spela var det en enam befrielse. Och så till slut gick då hjältarna på scen. Musiken var som väntat en 10 men även showen var högklassig och bestod bl.a. av riktigt roligt mellansnack, en crowdsurfande Heikki Kiviaho (basisten) som var på ett strålande humör, stod och mös hela tiden. Konserten avslutades med han skickade ut basen till publiken och rätt som det var stod jag där med hans bas i vad som kändes som en evighet, men som förmodligen bara var nån sekund.
Lätt exalterad åkte vi sedan hem.

Skickat från min HTC

2 kommentarer:

  1. Vad kul att ni kom iväg och att det blev så bra som du hoppats på och kanske ännu bättre.

    Nu har jag lyssnat igenom dina låtar. En kul utmaning!
    kram syster yster

    SvaraRadera
  2. ja det är riktigt kul.
    Sator var verkligen kanon

    SvaraRadera