Etiketter

lördag 23 oktober 2010

Vad blir det av det här?

Jag tänkte jag skulle kolla på "Så mycket bättre" ikväll. Tv fyras nya tv program där de samlat Lillbabs, Plura, Lasse Berghagen, Di Leva, Christer Sandelin och Petter i ett hus för att göra varandras låtar. Dessa får ju ändå ses som ganska "stora" svenska artister med mycket i bagaget men så har de även tagit med Petra (September) Marklund. Lite konsigt faktiskt kan jag tycka men inte fel, men hon kändes lite ensam bland de andra "stora". Jag är övertygad att om SVT hade legat bakom programet så hade det blivit kanonbra men nu så är det tv4, kanalen som har legat bakom Stjärnor på is, det där programmet där svenska kändisar skulle sjunga ihop med svenska artister (bla Glenn Hysén och (RallyTina) Turner och nu senast dansfeber. Så jag är ändå lite förberedd på att det kan bli Kalkon.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas och tror att det kommer bli ett riktigt bra program, vore trist om de kastade bort ett så bra koncept!
    kram syster yster

    SvaraRadera
  2. Jag har också lockats av programmet. Jag gillar september - hon har megabra röst. Och är så där overkligt snygg. Däremot har jag varje gång grimaserat över att de plockat med kvinnomisshandlar Di Leva. Felfelfel. Just det gör mig kluven till om jag vill titta.

    SvaraRadera
  3. Måste säga att jag var riktigt nöjd med programmet.

    Barasara jag har också hört om Di leva, men vad är sant? Är han dömd och för vad isåfall? Jag gillar artisten Di leva, och hans version av Sträck ut din hand var störtskön. Blev han slagen först,slog han henne mycket? Nu greppar jag efter halmstrån kanske men han känns ju inte som en person som bara får för sig att puckla på sin fru!

    Till programmet i övrigt, Vad skum Sandelin verkar vara och vad pompös jag tycker Berghagen känns. Vad go September verkar vara och Jag tycker Petter hade för lite av ursprunget i sin version för att bli godkänd.

    SvaraRadera
  4. Oh, it's true. Och det är bara toppen av vad han gjort. Han är ett as. Kärlekens krigare får liksom en helt ny innebörd. Jag väljer bara att låtsas som han inte är med i serien alls.

    För övrigt framstod Sandelin som den verkliga rymdblomman. Scenen när han blir väckt av Petter var hysterisk. Blev lite generad när Berghagen hetsgrät över löpsedeln - fick flippra över till en annan kanal ett tag. Gillar Petter. Kanske blir det roligast när alla ska göra tolkningar av hans låtar?

    SvaraRadera