Etiketter

söndag 21 november 2010

Söndag kort och gott

Söndagar innan kvällsveckan brukar vara som en lillelördag, och med stor risk för att bli tjatig så blir dom en mer guldkantade med vinterstudion rullandes på tv. Vilken start det blev igår, dels var den breda lag insatsen både på dam och herr sidan betydligt bättre än vad man kunnat hoppas på och tre pallplatser visar ju även på en spets vi länge länge har drömt om och hoppats på. Nu väntar jag bara på en svensk trippel också. Kommer inte ihåg när det hände senast, men minns jag inte helt galet så hade vi Gunde, Lars Håland och Christer Majbäck på en trippel på 80-talet någon gång. Det vore stort.

Idag tror jag vi bygger på det som i vinter kommer vara det nya "skidskyttet", det folk på jobbet snackar om och ser fram imot när det gäller vinteridrottandet. För det har ju varit Skidskytte som folk har uppskattat mest sedan Magda slog igenom. Två första platser i staffet förutspår jag för svenskarna idag.

Nu blir det Julpynt här hemma. Ljusslingan ute skall upp innan jag bänkar mig. Ha en bra dag.

Förresten, ni kollar väl på så mycket bättre? Dum fråga det gör ju alla nu. Skämdes ni inte å Lasses vägnar igår när han framförde Dover Calais och skulle baka in allsång. Jag tycker det är Lasse som faller ur ramen när det gäller att ta sig an de andra artisternas låtar. De övriga känns som de lagt ner tid och engagemang för att göra låtarna till "sina" (att lillbabs inte kan sjunga kan hon ju inte rå för) men Lasse känns bara som en pompös pajas. 

5 kommentarer:

  1. Tack för igår! Det lilla charmtrollet fastnade på flera bra bilder igår.

    Det är kul med vinterstudion! Ännu bättre är att du bloggar om det så att jag inte missar något.

    Visst ser jag på så mycket bättre. Jag håller med om att Lasse känns lite trist i sina framföranden.

    Blir säkert fint med ljusslingan, men det är inte första advänt förrän om en vecka. Du ska inte fuska! :D
    kram syster yster

    SvaraRadera
  2. Vägrar att kolla på ett program där "Kärlekens Apostel" är med, det är bättre han stannar hemma och bankar på sin nuvarande flickvän. Snacka om att tappa all respekt för någon, jag har ingen alls kvar.

    SvaraRadera
  3. Du ska väl inte börja pynta än?? T o m jag håller på dom traditionerna. :P

    SvaraRadera
  4. Jag ser nog en ljusslinga i trädgården mer som vinterpynt än julpynt. Annars kommer nog ljusstakarna fram tills på fredag.

    Ja han kanske är ett falskt kräk, men är han dömd för något?

    SvaraRadera
  5. Öppet brev till media från Thomas Di Leva


    Då jag i media idag har anklagats för att natten till igår ha misshandlat min flickvän känner jag att jag är tvungen att bemöta dessa lögner å det starkaste.

    Jag har inte rört eller ens krökt ett hår på min flickvän. Jag tar bestämt avstånd från våld i alla situationer.

    Det är mycket riktigt att det har varit en jobbig natt med bråk och svartsjuka från hennes sida. Hon var i ett förtvivlat tillstånd och påstod att jag hade varit otrogen i min studio. Hennes ilska och temperament stegrades så till den milda grad att hon tog en kniv i köket och hotade att skära sig och skar sönder sin klänning.


    Jag blev förstås rädd och försökte få henne att sluta. Hon stod kvar med kniven i handen och jag sa att nu går jag iväg om du inte slutar. Då sa hon att hon skulle ringa polisen och säga att jag hotat och misshandlat henne.

    Jag gick ändå, varpå hon följde efter och skrek " nu ringer jag polisen " .

    Jag gick undan en stund.

    Gick in igen, då satt hon upprörd och sa i telefon till polisen att de måste komma för att jag har hotat henne.


    Efter ett tag kom polisen. De hörde oss i olika rum. Min flickvän berättade till slut sanningen. Och sa att hon hittat på allt i ren desperation. Jag erbjöd mig att ge DNA test på mina händer poch naglar angående de rivmärken hon orsakat sig själv med sina naglar i sitt förtvivlat upprörda tillstånd. Polisen sa till mig att det inte var nödvändigt. Och efter ett tag åkte de, och skjutsade hem henne till sig.


    Jag känner mig väldigt kränkt och ledsen av det som hänt. Och hoppas att ingen ska behöva uppleva något liknande.


    Jag hoppas ni förstår att jag inte gjort något av det som påståtts i media och utgår från att detta nu avslutas på ett värdigt sätt.


    Med vänliga hälsningar

    Thomas Di Leva


    P.S. Det skall tilläggas att ärendet är nedlagt och inga som helst misstankar finns gällande detta

    SvaraRadera