Etiketter

onsdag 16 mars 2011

Drömmar

Enligt en drömforskare jag hörde på radion så skall alla drömmar betyda något på ett eller annat sätt. Inte rakt av men det kan vara ens undermedvetna som håller på och reder ut saker. Om det nu är så börjar jag bli lite orolig, inatt drömde jag först, att jag var ute på kryssning på vättern med roddarnas. Jag hade dragit ihop gänget för att vi skulle ha ett träningsläger. Men rätt som det är så går jag och M av för att vi först skall titta på fotboll (hff) men vi stannar bara 20 minuter för sen skall vi iväg och besikta bilen. Som ni förstår går ju tiden och hur skall man komma ikapp en Vätterkryssning? Därefter utan något tydligt break kommer jag in i en annan dröm där Peter Settman står inför publik och skall tolka Torsten Flink, han börjar sjunga och det går bra i några rader innan han helt tappar sig, han bara står där. I mitt huvud så skiftar det bilder mellan en lamslagen Peter Settman och en oerhört förvånad publik. Och efter att det har varit så här smärtsamt länge så tvingar jag mig att vakna.

Fråga 1 tror ni alla drömmar betyder något
Fråga 2 varför väljer man som välutbildad forskare att satsa på drömmar
Fråga 3 vad är det för fel på mig.

Skickat från min HTC

2 kommentarer:

  1. Bra frågor! Jag har nog trott att drömmar på något vis betyder något, men nu undrar jag.
    kram syster yster

    SvaraRadera
  2. 1. Klart alla drömmar betyder nåt! :)
    2. För att det är ett intressant område? ;)
    3. Angående din dröm så tolkar jag det som stress (utan att vara drömforskare ;) ). Drömmer sånt ganska ofta själv; man har en jätteviktig tid att passa (typ man ska med en buss), å innan dess ska man hinna med tusen andra grejer som drar ut på tiden å gör att man inte kommer hinna till den där jätteviktiga grejen. Angående Peter Settman vet jag inte riktigt. DU kanske var Peter Settman, å rädd för att göra bort dig i något sammanhang? ;)

    SvaraRadera