Etiketter

fredag 4 februari 2011

...

Jag tycker inte det känns som den vanliga media hysterin inför Melodifestivalen i år. Kanske beror det på det medelmåttiga startfältet förra året. Känns som det det kan bli lika illa i år. På förhand är det två artister jag hoppas på. En i första deltävlingen och en i sista. Men jag hoppas på att bli överaskad.

Lasse Nilsson är klar för Elfsborg. Är det någon som kommer ihåg honom?! Lite samma fenomen som Jonny Rödlund, lovande talang spelade i några C/D klubbar som proffs flyttade hem och det blev aldrig något med honom. Lasse Nilsson har tydligen gått och blivit 29 år och livet blev nog inte riktigt vad han tänkt sig. Eller så har han gjort succé i det tysta, vad vet jag. Nått måste han väl ha presterat eftersom Elfsborg vill ha hem honom.

Johan Olsson är på gång igen. 2:a efter Hellner på skiathlonen och före Rickardsson, lovar gott inför VM. Johan är när han är som bäst ett än större Guldhopp på en klassisk distans än vad Hellner är på en fristilsträcka. Och 15 km klassiskt är ju en sträcka som går på VM så det är riktigt skönt att han nu är frisk och börjar prestera så smått.

Lyssnar mycket på POP tillfället.

Första deltävlingen innehåller Pernilla Andersson och blir det en låt i stil med "Moody tuesday" så blir det kanon, blir det en som "Dansa med mig" så blir jag oerhört besviken. Finns inte många låtar med artister som jag gillar som är sämre en vad den låten är.

Little Steven-Out of the darkness Viken POP dänga det är

Sista deltävlingen innehåller Nicke Andersson "Homeland" (Backyard Babies sångaren) känns som ett säkert kort faktiskt. Har än känsla av att det är han som ligger bakom de lite popigare inslagen i BB och det lär gå hem i stugorna i år, framför allt hos mig.

Läste i JP att högavlönade går före i vårdkön. 34% kortare för de som väntar på kirurgi och 27% kortare för de som väntar på ortopedi. Än läkare utalar sig om att det inte är plånboken som styr, utan att de högavlönade har bättre utbildning och då ett bättre språk. Två spörsmål på det. 1 Vad är det för läkare som måste gå på hur väl patienten kan tala för sig istället för att titta på symtomen och göra en egen bedömmning. 2 Hur svårt kan det vara att förklara för en läkare hur ont det gör eller hur sjuk man är. Behöver man högskoleutbildning för det. Sen hade jag tydligen en tredje tanke där. Det är ju läkarna som det i mångt och mycket är svårt att förstå. Det är inte allt för sällan man möts av en läkare som sluddrar och ger ett allmänt luddigt intryck.
Det hade varit intressant att se statistik på hur det såg ut innan de blåa tog över.

1 kommentar:

  1. Jag hade (nästan) helt missat att det var melodifestival på gång. Jag har inte ens koll på vilka artister som ska vara med så det blir spänannde.

    När det gäller vårdköerna blir det bara töntigt när de kommer med bortförklaringar. I stället för att förklara bort något så spär de bara på fördomarna om att det finns första och andra klassens medborgare.
    kram syster yster

    SvaraRadera